zondag 15 november 2015

De sinterklaas #tag ( extra post )

cozy
Sinterklaas is weer in het land, dus het leek me wel leuk om deze tag te doen.
Ik vond deze bij Maureen zelf vond ik hem wel leuk om te lezen en was ik wel is benieuwd wat ik in zou vullen.


1. Ga je naar de intocht?
Ik ga niet naar de grote intocht maar als ik vrij ben ga ik denk ik wel even een kijkje nemen bij de intocht bij ons in het dorp.
Dat vind ik altijd wel gezellig om die kinderen zo vrolijk te zien, dat is altijd wel een leuke sfeer.
2. Ga je je schoen zetten ? en hoe vaak ?
Ik denk het wel hoewel we thuis eigenlijk geen sinterklaas meer vieren vinden me ouders en ik het wel grappig om bij elkaar nog wel is pepernoten of een stukje chocola in de schoen te doen.
Zo houden we de traditie toch nog een beetje in eer.
3. Zelf pepernoten bakken?
Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan dus ik denk dat het wel eens tijd word om te doen!
4. Wat staat er op je verlanglijstje ?
Zoals ik al zei vieren wij eigenlijk geen sinterklaas meer , maar een chocolade letter gaat er altijd wel in haha !
pepernoten
5.Versier jij je huis met sinterklaas versiering?
Nee dat doen we niet meer, om eerlijk te zijn zijn we hier dan al druk bezig met kerst muziek draaien.
6.Wat is je favoriete sinterklaas lekkernij?
Hmmm, dit is een lastige want ik ben zo gek op chocola, maar marsepein en die speculaas koeken met marsepein zijn ook zo lekker !
7.Welke chocolade letter koop je?
Sowieso de witte ! ik ben zo dol op witte chocola.

8. Sinterklaas feestje zelf organiseren of bezoeken? 
Ik denk bezoeken ik ben niet zo super goed in het organiseren van dingen.

9. Welk sinterklaas liedje werd door jou het meeste gezongen?
Uuhm even denken hoe die ook alweer gaat hoor volgens mij heet die kaatseballen ofzoiets ?

10. Schrijf je sinterklaas gedichten? Vroeger wel nu niet meer omdat we het ook niet meer vieren.

11. Sinterklaas doet zijn inkopen het hele jaar door. vlak voor of tijdens sinterklaas?
Er vlak voor zodat ik ook rustig alles in kan pakken.

12.Vind je cadeautjes inpakken leuk?
Ja ! lekker muziekje erbij dan kan ik makkelijk een hele dag cadeautjes inpakken.

13.Het sinterklaas feest moet in traditie blijven?
Ja dat sowieso ik ben er zelf mee opgegroeid dus het zou mooi zijn als ik dit later ook kan overdragen aan mijn kinderen.

14. Wat vind je leuker sinterklaas of kerst ?Dan ga ik toch wel echt voor kerst omdat ik die hele sfeer gewoon gezellig vind.
Alle lampjes aan overal huizen versierd de kerstboom in de woonkamer.

Zoals je ziet heb ik de tag wel een beetje ingekort.
Wat is jou favoriete tijd van het jaar ? 

( Dan heb ik nog een vraag aan jullie, ik ga binnenkort met een vriendin naar Amsterdam zijn er winkeltjes waar we echt heen moeten ? )





Geen opmerkingen:

Een reactie posten